King Skarra “Greater Than Great” recenzia

It go so: “Stingdingdingdingdingdingdingdingdingdingding…”

Veľmi nedávnym releasom je nepochybne aj nový album “Greater than great” od pôvodom jamajského interpreta, korého možete poznať pod menami ako Raggamuffin, Dancehall President, Mr. Versitality či oficiáljnejšie Skarra Mucci. Tento chlapík, ktorý svoj prvý trek nahral snáď v desiatich (1983) a keď mal pätnásť, obchádzal už ostrov s Torpedo soundom a menami ako Nico Demos, Admiral Tibet či Little Harry, prezentuje svoje skills rozhodne vo veľkom.

Album je, ako to už u riddimových artistoch býva, plný už zväčša vydaných vecí. Na novinky sa teda veľmi netešte, ale je super počuť ich takto pokope a album vás presvedčí že King Skarra si svoje prezývky naozaj zaslúži.
Hneď úvodným trekom je pesnička na mocnom riddime z polskej Dreadsquad produkcie s notoricky známou “Sleng Teng” basou a rovnakým názvom ako album “Greater than Great”. Nasleduje tune “Not Impossible For Me” s odkazom na klasiku Bam Bam od Sister Nancy a tak trochu slackness lyrics. Ďalšou v poradí a teda treťou, zároveň však na albume hneď druhou Bizzari produkciou, je pesnička s názvom “Come Fi Tek Ova”. Skarra nesklamal a predviedol riadny sebavedomý oldskool náklad. Bizarri sa produkčne podpísal aj na pesničke “Dancehall Energy”, ktorá bola pôvodne vydaná s celým Laba Laba Riddimom a podla mňa, patrí bohužial k tým slabšim na riddime aj albume.
Releas pokračuje letným hitom “Love Train” s produkcie Mucciho crew Rawkaz Clan a s Alexom na feate. Ak ste akúrát v tanečnej nálade, určite vás poteší nasledujúci chune z produkcie Soulove “Boxing”, ktorý je vynovenou verziou starého Boxing Riddimu. Podobný tanečný vajb vás asi dolapí aj pri trekoch “Life So Rich” či “Bubbler”. Za zmienku určite ďalej stojí trek “Bomboklat”, v ktorom Skarru krásne dopĺňa Perfect. Pesnička je na Stop That Sound riddime z dielne francúzkych Irie Ites Records. Opomenúť nesmiem určite ani chune “My Sound”, ktorý patrí k mojim najobľúbenejším z celého albumu. Milujem refrénový sampel “After the laughter comes tears” v originálnom znení od Wendy Rane. Kavalitným produkciami a vokálom sa môžu pýšiť aj pesničky ako “Forward Inna Di Dance” na recyklovanom Swing Easy riddime z tlianskej stajne Bizarri aj v kombinácí s Teacha Dee, ktorého môžete počuť aj v jemne dubstepovej pesničke z albumu “Red”. Potom “Tear Drops” v silnej spolupráci s Mandika Warrior. Pokračujem so v skutku mocným chunom “War Dem Get”, ktorý vyšiel z produkcie Weedy G Soundforce a nesie prísne lyrics ! Weedy G sa postarali takisto aj o produkciu treku “Get A Gal”, ktorý je na riddime Jump Up. Na albume je ako inak, zastúpený aj ganja tune v podobe pesničky “Marihuana” na tučnom dancehall riddime, ktorý vyprodukovali D&H Records – Slum Dawg Riddim.

Celkovo je album veľmi počúvateľný a tanečný, preplnený hutnou basou a oldskool raggamuffinom, na aký sme od Skarru zvyknutý. Produkcie sú veľmi kvalitné, väčšinou európske a poskytujú Skarrovi dosť priestoru na to, aby ako “Mr Versitale”, naozaj ukázal svoju lyrickú flexibilitu a obratnosť. Releas má určite svetlú budúcnosť a z veľa pesničiek už prektický sú hity, ktoré sa pravidelne hrávajú na danceflooroch. Preto dúfame, že Mucci, si zasa získa svoju pozornosť aj na Jamajke. Takže, ak máš rád tučnú basu a prísny oldskool náklad Skarrovho nízko posadeného hlasu, nestrácaj viac času a album si pusti !